05 Disember 2015

Menaruh Harapan Tak Salah...

Lumrah manusia untuk menaruh harapan yang tinggi pada sesuatu perkara tu, terutama sekali bila melibatkan diri sendiri dan masa depan...macam aku sendiri pun, kadang-kadang bila buat sesuatu, baru buat atau tengah buat, aku dah fikirkan untuk masa depan, atau dalam erti kata lain, berangan...kononnya, benda yang aku buat tu akan berjaya dan dalam genggaman aku...

Bagi aku, tak salah untuk kita menaruh harapan, asalkan kita tahu di mana batasnya..menaruh harapan ni jugak, salah satu pembakar semangat untuk kita supaya kita dapat buat yang terbaik...

Cumanya, jangan terlalu berangan...kita perlu sedar dekat langit mana kita junjung, bumi mana yang kita pijak, bukan apa, takut bila terlalu lama mendongak langit, batu dibumi kita tak nampak, dan bila dah jatuh, ambil masa untuk bangun...

Wahhh...ayat aku malam ni, puitis sungguh...macam aku cakap, nak menaruh harapan tak kisah, tak kira la dalam kerjaya, keluarga, sahabat atau cinta...cuma kita perlu sedar kat mana batasnya..itu ja...
posted from Bloggeroid

Tiada ulasan:

Jom Usharrrr

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...