10 Disember 2015

Luahan Hati Seorang Ahli UMNO


Sekarang Perhimpunan Agung UMNO 2015 sedang berlangsung dan aku tengok segala yang berlaku kebelakangan ni di dalam UMNO, aku jadi takut untuk bayangkan masa depan anak cucu aku nanti...

Jujur aku katakan, aku adalah penyokong UMNO...tetapi bila aku tengok keadaan UMNO yang semakin berpecah sekarang ni, aku tak nampak sesiapa pun yang layak jadi Presiden parti keramat ni...nak harapkan yang ada sekarang ni?pelbagai isu yang melanda...walaupun belum didapati bersalah, tetapi sebagai Presiden, aku rasa sedikit sebanyak 'dia' dah mencemarkan imej UMNO sendiri...

Orang nombor dua dalam parti?sepatutnya dia membantu membersihkan dan memperbetulkan imej parti dari sebarang krisis yang berlaku dalam parti, tetapi langkah yang diambil tu aku rasa kadang-kadang macam agak keterlaluan.

Dalam masa yang sama, aku pun rasa langkah yang dia ambil tu betul. Kalau dengan cara diam (kalau dia betul-betul lakukan) pun tak didengari atau tak diterima, lebih baik dia buat secara terang-terangan.

Nak pilih yang sedia ada sekarang ni, aku tak nampak sesiapa pun...aku tak nak sebutkan beberapa nama yang aku rasa boleh naik, tetapi rasanya majoriti akan setuju jika aku pilih dia...bukan sebab dia anak 'somebody', tetapi sebab kurangnya kontroversi...

Bagi aku, aku masih sayangkan UMNO...keluarga aku adalah UMNO..tapi melihat keadaan UMNO sekarang ni, aku jadi sedih...tak tahu nak memihak kepada yang mana satu..kedua-dua ada baik dan buruk, ada betul dan silap masing-masing...jadi, perlu muhasabah balik diri masing-masing.

Aku harapkan, UMNO akan kembali bersatu seperti dahulu...kembalikan sokongan orang Melayu kepada UMNO...


Ps: teremosi politik pulak hari ni...
posted from Bloggeroid

Tiada ulasan:

Jom Usharrrr

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...