07 Disember 2015

Aku belum puas...


Umur dah nak masuk 25 tahun, makin lama makin tua...aku tak capai apa-apa lagi yang aku boleh banggakan...bagi aku la, bagi orang lain aku tak tahu, mungkin mereka berbangga dengan aku...

Aku tak jumpa lagi satu kepuasan dalam diri aku yang aku cari selama ni...walaupun aku dah capai cita-cita aku sebagai wartawan, tapi aku masih belum puas...aku tak pasti kenapa, mungkin sebab aku belum bekerja dengan syarikat yang aku nak kot, jadi aku rasa cita-cita aku belum tercapai 100 peratus...

Bukan aku tak cuba cari yang terbaik..tapi aku terfikir satu...

"Jangan sesekali lepaskan yang baik untuk mencari yang lebih baik, kerana mungkin apa yang kamu anggap 'baik' itu adalah yang terbaik bagi kamu..."

Jadi apa salahnya kalau aku bertahan...cuma mungkin kalau ada tawaran yang aku rasa baik untuk masa depan aku dan itu sudah pasti dalam genggaman aku, aku akan lepaskan...aku takkan mengejar sesuatu yang tak pasti dan akhirnya, "yang dikejar tak dapat, yang dikendung berciciran..."

Jadi, sebelum aku buat apa-apa keputusan, aku akan pastikan aku dapat sebelum aku buat keputusan yang silap...

=)
posted from Bloggeroid

Tiada ulasan:

Jom Usharrrr

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...