07 November 2015

'Manusia...jadilah seperti rama-rama...'

Foto: Mr Google

"Rama-rama tak dapat melihat sayapnya...
Namun dunia tahu sayapnya cantik.

Kecantikan mu ada kalanya terlindung daripada mata mu sendiri..."

Masa aku tengah seronok scroll Twitter untuk meretweet Tweet orang lain, aku terjumpa ayat ni...aku tak ingat dari account mana...(kalau tuam empunya ayat baca, aku pinjam ye)..aku jumpa ayat kat atas tu...bagi aku sangat menarik...

Kadang-kadang kita rasa kita ni sangat jahat...kita rasa kita tak ada buat kebaikan walaupun sikit..sebab kita tak nampak kebaikan yang kita buat..

Tapi bagi orang lain, mereka nampak kebaikan kita, kecantikan tingkahlaku kita...walaupun mungkin ada yang menganggap kita ni sangat jahat, percaya lah, pasti ada kebaikan dan kecantikkan sifat kita yang tersembunyi...

Mungkin kita tak nampak, orang lain tak nampak, tapi Yang Maha Esa Maha Melihat dan Maha Mengetahui....
posted from Bloggeroid

2 ulasan:

Clive Einstein berkata...

renungan pagi dengan quote yang compact, style and bermakna. hoho

:)

Radio Senyap berkata...

Alhamdulillah

Jom Usharrrr

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...