14 September 2015

Bila dah tiba waktunya, dia pun pergi...

Innalillahiwainnalillahiraji'un...



Tanggal 12 September 2015, aku dah kehilangan seorang lagi nenek, atau kami panggil tok (sebelah mak)...

Tahun lepas, pada 17 Ogos, aku pun telah kehilangan seorang lagi tok (sebelah abah)...tapi aku, abah, mak dan achik tak sempat melihat wajah tok untuk kali yang terakhir sebab masa tu, kami berempat di Vietnam, tetapi kali ni, sempat jugak kami sekeluarga melihat wajah arwah tok hawa...

Kalau ajalnya dah sampai, takkan boleh terlewat atau terawal walaupun seminit...

Masa aku dapat panggilan daripada Achik, aku tengah ada majlis..memang terkejut sangat-sangat sebab tak dengar pun yang tok sakit tenat...cuma sakit pening biasa ja, sakit orang tua...tapi panggilan tu, betul-betul mengejutkan...

Terus aku nak balik ke kampung malam tu jugak..tapi hujan lebat...Alhamdulillah...ada member aku yang sanggup nak hantarkan...mulanya ada sorang lagi nak hantarkan, tapi ada masalah sikit...apa-apa pun...terima kasih dekat Faees sebab sudi nak tolong hantarkan aku walaupun tak dapat...dan terima kasih dekat azwan sebab sudi hantarkan akh pukul 1 pagi...

Alhamdulillah...semua berjalan lancar..anak-anak tok pun semua dapat balik untuk 'berkhidmat' bagi kali terakhir...semoga tok Hawa dan tok jam tenang dekat 'alam' sana..kami hanya mampu sampaikan doa untuk tok dan wan dekat 'sana'...

Arwah wan, sebelah abah dan mak, aku tak sempat jumpa dan tak ingat macam mana rupa...arwah berdua meninggal masa aku masih kecil lagi...nasib ada gambar untuk dijadikan kenangan... semoga tenang di sana untuk semua....

-Al Fatihah-
posted from Bloggeroid

1 ulasan:

ajuya berkata...

salam takziah..

Jom Usharrrr

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...