10 September 2015

Bila aku dapat habiskan semua ni?

Hari gaji...seperti yang aku dah janjikan dekat diri aku sendiri..setiap kali dapat gaji dan selepas tolak apa yang wajib, aku akan 'belanja' diri aku sendiri sebagai ganjaran penat lelah sebulan bekerja...siapa cakap zaman bekerja tu rileks? Memang penat...

Dan hari ni, aku ke MPH Bookstore di AEON Kinta City untuk cari buku-buku yang best...mulanya nak cari buku tentang Tun M, "Mahathir Bukan Kawan Saya", tapi buku tu tak sampai lagi dekat Ipoh...jadinya, aku cari buku lain sebagai ganti....

Nak cari buku yang bersifat umum, aku rasa macam berat sangat, jadi aku tukarkan ke novel Fixi...ringan sikit untuk membaca...hasilnya, dua buah buku dah dapat...



Novel SAKA adalah sambungan novel BAB1 oleh member blogger dari Kelab Blogger Ben Ashaari, Azwar Kamaruzzaman...masa baca buku BAB1 tu, memang menarik, dan sebab tu aku beli...DO-IT pun macam menarik...so dapat dua buku...

Tapi ada masalah sikit...masalah ni pun aku tak tahu nak selesai macam mana...aku ada 4 buah buku lagi yang belum habis dibaca...dua buah buku masih dalam proses baca, dan dua buah lagi masih belum disentuh lagi....





Yang aku baca di pejabat, The Final Chapter, dan yang aku baca dekat rumah, 'MH370 &MH17: Satu Ancaman Israel Kepada Malaysia'

Empat buah buku yang aku dah beli lama pun belum habis baca, tambah lagi dua...jadi aku ada enam buah buku yang perlu dibaca...aku harap dapat habiskan sebelum dapat gaji seterusnya...kalau tak, makin bertambah buku yang perlu dibaca...

Mungkin ada yang fikir...

"Dah ada buku yang tak habis baca lagi, kenapa beli buku lain?habiskan la dulu buku tu..."

Sebabnya, aku dah janji dengan diri aku sendiri untuk beli sekurang-kurangnya 1 buku setiap bulan bila dapat gaji...lagipun tak salah kalau kita rajin membaca...tambah ilmu dan isi masa lapang...

Dannnnn...yang paling penting sebenarnya...aku nak ada koleksi buku-buku ni banyak...sebanyak mungkin...sebab bila aku ada banyak koleksi buku-buku ni, aku nak buat satu ruang atau bilik bila aku dah ada rumah sendiri...

Gambar Mr Google

Aku tengah bayangkan, aku duduk dalam bilik bacaan aku dengan anak-anak aku...isteri aku pulak datang hantar kopi o panas lepas tu dia ajar anak-anak aku membaca...keluarga bahagia sangat kan....hahahahaha....
posted from Bloggeroid

Tiada ulasan:

Jom Usharrrr

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...