23 Ogos 2015

Ulam-ulam kampung

Hanya dekat kampung ja aku dapat makan ulam-ulam yang sedap...kalau masa aku belajar dulu, nak makan ulam petai, aku akan fikir dua tiga kali...bukan apa..korang faham-faham la bila makan ulam-ulam yang berbau ni, bila buang air bau pun boleh tahan la kan...jadi nak elakkan aku sendiri termalu, aku tahankan ja walaupun menitik air liur ni tengok petai kat kedai makan...

Hari ni, aku balik kampung, kaw-kaw punya aku makan ulam...sambal udang campur petai, buah genuak atau buah kerdas...puas aku makan hari ni...





Dan lagi satu, bila kat kampung, aku lebih sukakan makanan kampung...ada ikan kering, sambal belacan dah cukup...





Tapi bila dah asam pedas keladi, air asam, keli goreng, sambal udang campur petai dan ulam-ulam...aku jadi keliru nak makan yang mana satu...rambang mata...itu nak makan, ini nak makan...



Dan akhinya, untuk aku merasa semua makanan, bertambah la nasi masa makan tengah hari tadi...dua kali tambah...macam mana nak kurus ni...


posted from Bloggeroid

1 ulasan:

gulew kapas berkata...

Allah. rindunya masakan kampung :'( kalau makan boleh bertambah tambah. kecur air liur ni. dalam kelas plak tu. lapoo

Jom Usharrrr

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...