19 Ogos 2015

Food Review : FoodLab, Taman Cempaka Ipoh

Wahhh..agak lama rasanya aku tak buat food review...ya la..asyik makan dekat mamak ja, takkan nak review kedai mamak pulak kan?hahaha...

Okay, lepas habis Sidang DUN, dan balik ke pejabat untuk selesaikan apa yang patut, aku dengan kakak-kakak pejabat aku ke satu Cafe di Taman Cempaka, Ipoh. Cafe ni kepunyaan kenalan media aku, Emma...

Lokasi kedai ni di belakang RTM Ipoh dan atas kedai topup yang ada signboard 'Yes'..memang agak susah sikit la nak perasan...



Apa yang menarik tentang FoodLab Cafe ni, ianya bergabung dengan Saloon milik kawan kepada Emma...jangan risau, takkan ada rambut dalam makanan sebab saloon tu di bahagian lain tapi masih dalam bangunan yang sama...




Nampak kain hitam tu?dalam tu la saloon..jadi sesiapa yang nak tunggu awek or pakwe gunting rambut, boleh la makan-makan dekat sini...

Dari segi menu dan harga..aku perasan satu kalau pasal Cafe Hipster dekat Ipoh ni, menu mesti tak banyak...mungkin untuk cepatkan hidangan kepada pelanggan...sama macam FoodLab, makanan dan minuman yang ditawarkan tak banyak pilihan...


Ini senarai menu yang ada dekat FoodLab...apa yang menarik tentang harga dekat Cafe ni, semua jenis makanan dekat situ dijual dengan harga RM5.00 dan minuman, RM3.00...jadi bajet bawah RM10.00 dan cukup untuk menjamu selera dekat sini...

Berdasarkan apa yang tuan empunya Cafe ni cadangkan, Burger Sarang adalah cadangan yang terbaik untuk dicuba dekat sini, tapi, aku tak order yang tu, aku order Chop Chicken dan Teh Latte...

Senior pejabat aku pulak order Burger Sarang dengan Kopi Ais Pekat Melekat dan Milo Kuat...









Okay...makanan kat sini nak kata menepati citarasa aku dalam 70% ja...tapi yang pasti, aku suka blackpepper sauce dia untuk Chicken Chop...memang sedap...kalau burger yang dicadangkan, aku rasa boleh tahan...lepas ni kalau aku pergi lagi, aku akan cuba spaghetti pulak..nak tengok macam mana rasanya...



Owh...kalau korang nak gunting rambut kat sini, saloon dia adalah unisex, laki perempuan boleh gunting rambut kat sini...



Cuma yang kurangnya dekat sini, aku rasa dari segi keluasan Cafe..agak sempit..cuma ada dalam 4 meja...mungkin disebabkan ruang kedai yang sempit..tapi untuk permulaan, bagus la...

Okay..itu saja..terima kasih...


posted from Bloggeroid

3 ulasan:

Sue Izza berkata...

macam sempoiii je...hehehhe

Nurul Syuhaida Mustafa berkata...

Ok la tu, sambil tunggu kawan gunting rambut, pekena burger se das dulu..

yaya cendana berkata...

haiipp.....makannnn..... !!!!

hai...assalamualaikum...blogwalking...done to follow here...harap sudi sudi yaya :) www.yayacendana.com

Jom Usharrrr

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...