31 Julai 2015

Movie Review : Mission Impossible - Rogue Nation

Sejujurnya, aku bukan peminat filem aksi yang macam ni...aku lebih suka tengok filem yang santai dan kelakar..cuma filem ni, aku teringin sangat nak tengok sebab aku terbaca di sebalik tabir di mana Ton Cruise beraksi sendiri dekat kapal terbang yang berlepas tu...



Lepas je solat Jumaat, aku terus ke Ipoh Parade..nasib tiket pukul 2.35 masih ada dan terus beli masa tu jugak...dan bertemankan Conbo A, aku habiskan masa dua jam setengah untuk filem tu...



Bagi bukan penggemar filem aksi, bagi aku filem ni dah cukup untuk lepaskan tekanan waktu kerja...cuma dalam filem ni, tak ada sangat babak-babak yang mendebarkan, dan mungkin takda langsung berbanding Jurassic World dan Fast Furious 7...

Aksi-aksi yang ditunjukkan pun, orang cakap masih boleh layan la...dan aku pun macam tak faham sangat di awal cerita ni...mungkin sebab aku tak ikut filem ni dari awal...

Dan dalam filem ni aku dapat tiga pengajaran yang aku rasa sangat berguna untuk kita...

1. Jangan mudah percaya dengan orang yang baru kita kenal.

2. Persahabatan itu lebih penting walaupun kau terpaksa korbankan nyawa kau sendiri.

3. Beri peluang kepada orang yang dah buat jahat dekat kau untuk dia betulkan semula kesilapan dia.

Dan apa yang menarik bagi aku, filem ni ada menyebut tentang Malaysia di mana ada satu babak dilakukan di puncak Menara Kuala Lumpur...agak bangga di situ...hahaha...

Tapi untuk keseluruhan, aku puas hati juga dengan filem ni...aku bagi 3.5 bintang...hahahaha...ringkaskan review aku...itu je...
posted from Bloggeroid

Tiada ulasan:

Jom Usharrrr

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...