20 Julai 2015

Kompilasi Cerita Raya 2015

Sekejap ja..dah masuk hari raya keempat dan aku pun dah mula kerja semula...baru aku rasa apa makna cuti yang sebenar-benar cuti bila dah bekerja ni...

Cuti semester dengan cuti masa bekerja sangat berbeza...aku dah faham apa perasaan 'monday blues'...hahaha...

Ok...teruskan...hari pertama raya...aku tak kemana pun..lepas sembahyang raya..terus duduk kat rumah..tunggu budak-budak datang...







Bila dengar ja budak-budak bagi salam kan..aku keluar terus tanya.."nak makan ka nak duit raya?' ....hahahaa..tanpa segan silu duit raya yang diminta...huhuhu...

Tapi aku bagi syarat, suruh makan dulu...kalau tak..takda duit raya...lepas sembahyang jumaat, aku ke rumah dua orang kawan sekolah aku...lepas tu malam...duduk rumah layan tetamu datang...

Raya kedua...jap..ingat jap...okay...raya kedua lepas zohor, aku dan kawan-kawan ziarah ke rumah Cikgu Yani, cikgu sekolah menengah...



Walaupun dah dekat 8 tahun tinggalkan sekolah, aku akan cuba ingat dengan cikgu-cikgu yang lain...tapi buat masa ni, cuma cikgu yani ja yang aku 'selalu' bertanya khabar...

Lepas tu, lepak-lepak rumah kawan aku sambil makan KFC, baru balik rehat..



Raya ketiga...raya ketiga agak penat..kalau boleh aku nak rehat, sebab esoknya nak balik ke Ipoh sebab dah kerja...tapi bila kawan-kawan nak datang..terus tak jadi rehat...

Kawan kelas aku masa sekolah datang dan jugak kawan dekat UiTM Shah Alam pun datang...lepas tu kawan-kawan MPMP...terus di'jelajah'nya kawasan utara sampai ke tengah malam...











Habis sudah kompilasi cerita raya 2015 aku...mudahkan bila buat dalam 1 entry..hahahaha...nampak tak malas?

Jadi, aku nak ucapkan selamat hari raya Aidilfitri kepada semua kawan-kawan dari sekolah tadika, sekolah rendah,sekolah menengah,Diploma dan juga ijazah serta yang mengenali diri ini...mohon diampunkan andai ada salah dan silap sepanjang perkenalan kita...

Selamat Hari Raya....
posted from Bloggeroid

Tiada ulasan:

Jom Usharrrr

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...