30 Julai 2015

Kerana Cita-Cita Aku Lupakan...

Kalau diikutkan, esok kena ke KL untuk satu interview di Jalan Duta...mulanya aku sangat-sangat seronok dan sangat tak sabar nak pergi..ya la..first time kot dapat panggilan temuduga...



Gaji yang ditawarkan pun agak tinggi berbanding tempat aku kerja sekarang ni...tinggi la sikit...kalau aku bujang dan duduk dekat KL, aku rasa dengan gaji banyak tu cukup la untuk aku sorang...

Tapi bila aku fikir balik sedalam-dalamnya masa dalam perjalanan aku ke KTM untuk beli tiket ETS, aku terus batalkan niat aku untuk pergi temuduga tu...

Sebabnya...dari aku sekolah sampai Diploma, aku memang nak jadi wartawan...kalau aku pergi dan rezeki aku dapat kerja dekat situ, aku akan fikir semula nak terima ke tak...



Walaupun kerja aku dekat situ tetap sebagai penulis, tetapi bukan dalam bidang kewartawanan...aku lebih suka keluar cari berita daripada (mungkin) duduk dekat pejabat dan tulis cuma pada satu isu...

Walaupun aku tak tahu lagi skop kerja macam mana, tapi aku rasa, aku masih belum bersedia untuk terima kemungkinan yang akan terjadi...

Lagipun pengalaman aku kurang kalau nak masuk ke situ, jadi lebih baik aku kekal dengan kerja aku dekat Perak Today sekarang ni...bos dan member pejabat pun okay..tak bagi masalah dekat aku sangat...



Lagipun, baru sebulan aku kerja, tak termasuk praktikal, dekat sini, apa pulak kata bos aku..walaupun sebelum ni, senior aku ada cakap

"Kalau dapat kerja tempat lain, pergi ja..."

Tak apa la...mungkin rezeki aku dekat tempat lain...mungkin bila dah agak bosan kerja sebagai wartawan dan ada banyak pengalaman sikit, aku akan masuk ke Komunikasi Korporat...
posted from Bloggeroid

5 ulasan:

Izzati Suhaide berkata...

takpe fir..mungkin satu hari nanti cita-cita fir tu akan tercapai...doakan org cepat dapat keje ehhh.. puas dh tanam anggur..hahahah..kalau rajin meh la singgah sini jugak..hehhe :D

http://izatie91.blogspot.com/2015/07/hari-terbuka-glc-2015.html

firzz duka berkata...

InsyaAllah...amin...

Mama Kembar 3 berkata...

ikut gerak hati. do what u love, InsyaAllah akan ada rezeki lain nnt tu

firzz duka berkata...

InsyaAllah...amin...

firzz duka berkata...

Gerak hati berat untuk tak pergi...

Jom Usharrrr

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...