12 Julai 2015

India Yang Peramah...

Aku sengaja balik lambat hari ni sebab nak buka puasa kat mamak...bukan apa..malas nak pergi bazar...boleh macam tu? lepas je berbuka dan selesaikan apa yang patut...aku pergi gunting rambut...rimas rambut panjang-panjang ni...

Aku pun pergi la cari kedai India untuk gunting rambut...nak pergi saloon...sama je macam mamak..cuma suasana je la lain sikit...aku cari kedai gunting rambut kat kawasan rumah aku...nasib la bukak...

Sampai je, tak ada orang...jadi tak la lama sangat kena tunggu...sampai je giliran aku...India tu tanya macam-macam..biasa laa...tanya kampung kat mana, balik ke tak raya ni, kerja apa...

Mulanya..aku ingat dia tak banyak tanya dah..rupanya...menyembang sampai aku habis gunting rambut...macam-macam yang dibualkan..dari hal kampung aku kat Bagan Serai...sampai la ke isu semasa, iaitu isu Najib, orang muda, harga barang...

Apa yang dia cakap tu betul..dan aku setuju apa yang dia cakap tu...buat pertama kalinya..aku menyembang lama dengan tukang gunting rambut...sebelum ni masa kat Shah Alam..aku selalu pergi satu saloon ni "Dynasty" yang mana pekerja dia golongan "akak-akak" gitu...

Tak banyak menyembang pun...tapi dengan Uncle India ni...rancak pulak menyembang..dia siap ajak pergi lepak minum lagi bila aku ada masa nanti...hahaha...

Memang lepas ni, aku akan selalu ke kedai tu...seronok bila orang tengah gunting rambut, sambil menyembang...

Tapi yang bestnya..bab dia urut kepala...layan je..aku cukip suka bila ada orang urut atau main-main kepala...tapi bukan kasar la...macam urut atau belai-belai rambut aku la...layan je..silap-silap boleh tertido aku...hahaha

Tapi kedai gunting rambut India yang aku takut sikit bila dia nak letupkan tengkuk tu...aku takut sikit...aku fikir kepala aku akan senget terus...hahahaha...
posted from Bloggeroid

2 ulasan:

haji kecil berkata...

Urut kepala memang part yang best. Kalau masa gunting rambut lima belas minit , nak je haji mintak urut sepuluh minit. Gunting lima minit dah laa.
He he :).
Sekian komen haji.

Salam kenal. Haji masih baru dalam dunia berblogging. Mohon tunjuk ajar ye cik. Tq
Cinta Ummah Dot Com

yaya cendana berkata...

hai...yaya dah follow..follow lah back ..hihii

Jom Usharrrr

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...