05 Jun 2015

Tun Mahathir Diminta Berhenti Berucap

Assalamualaikum...

Kecoh sosial media hari ni kan pasal #Nothing2Hide kan??aku tak nak kupas pasal isu tu sebab blog aku pun bukannya blog politik...

Tapi apa yang aku nak ceritakan dekat sini tentang Tun Mahathir yang diminta untuk menghentikan ucapan beliau...cara untuk Tun hentikan ucapan tu sangat sopan and tertib...maybe sebab polis tu respect Tun M as a great leader kot...





Sebenarnya...Tun M cuma memberi ucapan ringkas sebab orang yang sepatutnya bagi ucapan tak datang atas faktor keselamatan..tak kisah pun..sebab kalau dah keselamatan dia terancam..for what dia datang..betul tak??

Well..itu bukan point aku..hahaha..kenapa ada pihak minta Tun M berhenti berucap??sebab mereka tahu setiap ucapan Tun tu bermakna and mampu mempengaruhi pendengar or else..maybe boleh timbulkan kekecohan bila ada penyokong-penyokong sana and penyokong Tun yang akan berhentam nanti...

So sebelum keadaan jadi teruk..lebih baik ambil langkah berjaga-jaga...Tun pun ikut saja arahan polis sebab tak nak keadaan menjadi lagi kecoh...

Bagi aku..bila seseorang itu berpengaruh...setiap kata-kata dia akan jadi perhatian orang ramai...sebab itu, orang-orang yang berpengaruh ni kena berhati-hati bila berucap...

Wallahua'alam...
posted from Bloggeroid

Tiada ulasan:

Jom Usharrrr

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...