29 Jun 2015

Jodoh Pilihan Keluarga...

Assalamualaikum...

Jodoh lagi??hahahaha...topik yang agak menarik aku rasa untuk rakan-rakan sebaya dengan aku yang masih single...



Bagi aku..jodoh pilihan keluarga, terutamanya dari ibubapa adalah yang terbaik...aku bukan nak kata jodoh yang kita cari sendiri tu tak baik...cuma bila jodoh dari yang dipilih ibu bapa ni..bagi aku, lagi berkat sebab dapat restu dari ibubapa kita...

Well..kalau pilihan kita sendiri pun..mesti dapat restu jugak kan dari ibubapa sendiri...cuma bila dari ibubapa ni...restu dia special sikit...

Maksud aku...ibubapa kita pun mesti dah kenal dengan perempuan tu, and they know what kind of partner yang sesuai dengan anak dia...

Setiap ibubapa tahu mana yang terbaik untuk anak-anak dia...and naluri ibubapa tak pernah salah (selalunya)..sebab tu aku nak kalau boleh...biar mak abah yang carikan isteri untuk aku...



Maybe salah satu sebab aku minta mak abah cari sebab aku tak yakin dengan diri aku dalam bab-bab memikat ni...tapi..antara sebab lain..biarlah mak abah buat pilihan untuk aku...sebab selama ni pun...aku yang buat pilihan untuk diri aku..why not..untuk kali ni, aku biarkan mak abah yang pilih untuk aku...

Mungkin pilihan yang mereka buat ni, boleh buat mak abah bahagia...betul tak? Lagi pun..aku tahu..mak abah mesti pilih yang terbaik untuk jadi suri hidup aku...

Cuba fikir..mak abah mana dalam dunia ni nak pilih yang tak baik untuk anak-anak dia?of course semua mak ayah di dunia ni akan pilih yang terbaik untuk anak-anak dia..sebab tu aku yakin dengan jodoh pilihan keluarga....

Ini cuma pendapat peribadi...mungkin ada yang berbeza pendapat dengan aku..itu terpulang pada diri masing-masing...
posted from Bloggeroid

1 ulasan:

cik seliporjepon berkata...

setuju dgn saudara..
:)

tapi ada juga ibu bapa yang tak mahu ambil port pasal bakal pasangan anak2.
anak2 bebas untuk memilih..

mcm mak saya
kena carik sendiri juga la nampaknya..

Jom Usharrrr

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...