11 Mei 2015

Jangan Pernah Menyerah Dengan Keadaan

'Kendati tergantung awan di langit.
Telah terlanjur ku bentang layar.
Walau badai datang menggunung.
Walau berdentum guruh di langit,
walau bumi berkeping dua,
tak kan mungkin ku berbalik haluan'.

#deep gila puisi ni...

Apa yang aku faham..walau apa pun keadaan yang kita hadapi, apa pun dugaan dan cabaran yang mendatang..jangan sesekali mengalah...

Jangan patah semangat..keputusan telah dibuat..maka, jangan la mudah sangat nak mengalah..segala cabaran yang dihadapi tu, akan buatkan kita lebih kuat untuk menghadapi masa-masa yang mendatang..

Walau apa pun yang terjadi..jangan sesekali menyerah dengan keadaan...Allah dah tentukan apa yang akan kita lalui..maka..hadapi dengan tenang...

Ini adalah falsafah Bugis yang aku dengar semalam..
posted from Bloggeroid

Tiada ulasan:

Jom Usharrrr

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...