08 April 2015

Bila Mata Pena Lagi Tajam Dari Mata Pedang

Assalamualaikum...

Mesti ada yang pernah dengar kan pepatah ni...

"Bila mata pena lebih tajam dari mata pedang"

Well..baru sekarang aku faham maksud pepatah ni yang sebenar...sangat-sangat bahaya sebab secara tak sedar...kita boleh jatuhkan seseorang...

Benda ni aku dah nampak semalam..sebenarnya aku nak update semalam..tapi..penat..taktau la aku buat apa sampai penat...hahaha...



Sebab tu..blog-blog ni (easy to say: keyboard warrior) ni bahaya...they can write anything without thinking tentang kesan dari penulisan dorang...

Aku dah rasa semalam..puncanya..word yang aku guna tu disalahertikan(cewah ayatt....) oleh pembaca...bos aku pun ada bising sikit-sikit...

Actually bukan bising, tapi minta penjelasan..ok la tu...tapi disebabkan aku rasa ayat tu boleh bagi kesan terhadap seseorang..aku dan editor dah betulkan balik ayat tu...

Cuma satu perkataan ja...BAMM!!! terus jadi isu..actually bukan satu isu pun kalau pembaca tu baca isi kandungan news tu..

Tapi disebabkan orang kita malas membaca, just baca tajuk, isu tu jadi viral...

So..kalau nak menulis tu..tulis la.dengan berhati-hati..sebab apa yang kita tulis..akan dibaca oleh ribuan orang kat luar sana...

Effect dia sangat besar..tambah-tambah lagi bila melibatkan VIP ni...bahaya wooo...aku dah la intern...

So..untuk elakkan perkara ni dari berlaku..pemilihan perkataan tu penting...dan cuba minimumkan kesilapan...
posted from Bloggeroid

Tiada ulasan:

Jom Usharrrr

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...