07 Mac 2015

Internship for Masscomm Student

Assalamualaikum...

Just a simple update i think..hahaha...setiap kali cakap simple update...mesti tipu punya..sebab akan jadi panjang...

Okay..nak cerita pasal praktikal training aku...aku rasa la kan..aku sangat bertuah sebab tak minat jadi wartawan penyiaran macam kawan-kawan aku yang lain.

Memang masa mula-mula dulu aku minat jadi wartawan penyiaran..tapi sebab aku suka menulis..better aku masuk printed punya media..sama ja..cuma maybe tak famous sangat la..

Bukan apa..aku tengok member aku yang praktikal di company tv, Media Prima especially, dorang macam sangat stress..ya la..masuk kerja pukul 8.30 pagi..then malam kadang sampai pukul 9.30 malam belum tentu lagi jejak kaki kat rumah...

Aku pulak..masuk kerja tak tentu..kadang awal..kadang lambat..tapi balik kerja ..paling lewat pukul 6.00 petang..itu pun sebab update news kat portal...





Pasal jumpa retis tu..alaa...aku pun boleh jumpak..cuma maybe tak sefamous dorang yang stay KL tu la...dorang lagi banyak event boleh join..macam aku ni..tak sangat la. .

But who cares?ehh..sorry..aku ambik peduli pasal tu..hahahaa..but..rezeki masing-masing la kan..

Aku rasa..peluang aku nak diserap masuk kerja dekat sini dalam 60:40 la...i have my own reason..ada rezeki..ada la aku kerja kat situ..kalau takda...cari tempat lain...cuma aku harap..dapat la kerja secepat mungkin lepas aku praktikal ni..

Insya Allah..amin...
posted from Bloggeroid

Tiada ulasan:

Jom Usharrrr

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...