10 Mac 2015

Genap 5 Tahun 'Drama Hidup FMR'

Asslamualaikum...

Special entry for today...yesterday actually..hahahaha...9 mac 2010 lahirlah blog aku ni...

Sekarang genap 5 tahun umur blog aku ni...kalau ikutkan bayi...dah petah bercakap and tunggu masa untuk masuk ke tadika dah ni..hahaha..

My first entry aku untuk blog adalah dibawah ni...



Ni pengakuan jujur aku ya..dulu aku buat blog..kononnya nak jadikan blog aku ni femes...caranya..aku jadikan blog aku ni berbentuk motivasi dan nasihat...tapi..from time to time...aku rasa aku fake..hahaha..

Time tu..aku takda refer mana-mana blog..aku just ikut firasat aku...tapi rasa tak best la...aku rasa ada dalam 3 bulan kot aku buat entry macam tu..korang boleh refer kat timeline ..

Then aku dah mula refer blog-blog lain..tapi aku tertarik pada blog zackzukhairi.blogspot.com ...gaya penulisan yang santai dan mengimbau zaman-zaman sekolah dulu..aku try ikut...hahahaha..tapi still tak jadi...

From there..aku sedar...aku kena tulis dengan cara aku sendiri...tak perlu ikut orang...setiap orang ada cara penulisannya yang sendiri...mungkin kita guna blog orang sebagai rujukan...tapi dari gaya penulisan, setiap orang berbeza...

Sekarang ni..aku tulis blog dengan cara aku sendiri...hahaha..5 tahun..and i cant declare myself as blogger...

5 tahun...pageview aku tak sampai 40k...follower tak sampai 200...hahaha..bukan itu yang aku kejar sebenarnya...cuma aku jeles tengok blog-blog lain..yang baru ja buat..wow...sekelip mata femes...

Then aku sedar...again..aku tulis ni bukan nak nama..serius.memang bukan untuk popular..tapi untuk aku luahkan perasaan..ada orang baca or tak..aku tak kesah pun...sebab aku tulis untuk diri aku sendiri...



Macam sekarang..aku dah jadi ahli dalam #kelabbloggerBenAshaari ...dorang dalam ni memang otai-otai dalam dunia blog..ada yang baru buat blog setahun dua..tapi dah berjaya macam-macam...

Macam Ben Ashaari, EmasPutih,MawarBiru, FaizalFredley (aku taktau betul ke tak nama kau) hahaha, Mat Gebu and ramai lagi (korang boleh ke www.kelabbloggerbenashaari.com)...dorang dapat jana income beribu-ribu sebulan..

And ada antara dorang ni..dapat melancong free ke overseas percuma, jadi cover magazine, duta produk...yahh..dengan blog saja dorang dapat capai semua tu...

Aku bangga dengan dorang..serius...tak tipu...seronok tengok kejayaan dorang...aku tak capai tahap tu..but yahh...aku bangga dengan dorang...

Mungkin orang ingat dengan blog ni satu perkara yang sia-sia..but its not...try la buka blog-blog yang aku mention tadi..blog dorang ada aura...

Macam blog aku ni..its nothing..hahaha..even aku tau ada silent reader...hahha..tapi berapa orang ja...but..aku cuma menulis just for fun...not more than that..

Well..itu ja special entry aku.boleh?hahahaha....

Okay..got to sleep early tonight...esok outstation seminggu...ke mana?tunggu outstation aku selesai..baru aku update apa yang aku buat...sebab aku tak tahu apa perasaan aku sekarang ni..hahaha

Night...
posted from Bloggeroid

Jom Usharrrr

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...