11 Januari 2015

Muslimah Dipeluk Di Atas Pentas oleh Artis K-Pop

Assalamualaikum...

Just a simple update i think...hari ni kecoh di laman sosial dengan gambar dan video beberapa orang Muslimah yang lengkap bertudung dipeluk oleh satu kumpulan K-Pop dekat atas stage.

Aku tak pasti dekat mana..ada yang cakap di KL, ada yang cakap di Brunei and ada yang cakap di Indonesia.

Well..itu tak penting..yang menjadi isu adalah perempuan tu sendiri..aku pun bukan pandai sangat dalam bab-bab agama ni..cukup untuk diri aku..

Muslimah ni tak rasa malu ke dipeluk oleh orang yang bukan mahram dia atas pentas depan orang ramai? Ya..kau fanatik K-Pop..tapi takkan fanatik sampai sanggup ketepikan maruah kau sebagai seorang perempuan Islam dan Islam tu sendiri...









Bila jadi macam ni..anggapan aku dekat kau..kau ni murah sebenarnya...nanti nak kahwin..jangan letak hantaran tinggi-tinggi sebab maruah dan diri kau ni murah..

Aku pun minat jugak Korea..tapi more pada variety show Running Man dan jugak drama-drama Korea...tapi takda la sampai nak fanatik macam tu sekali..

Cukup-cukup la Islam dan Melayu (kalau isu ni di Malaysia) dipandang rendah oleh masyarakat luar..dengan kau buat macam ni, lagi orang pandang hina dekat Islam dan Muslimah Islam itu sendiri...

Aku pelik..masa dipeluk tu..tak terlintas dalan fikiran ke yang kau buat tu satu dosa? Tak terfikir ke pasal perasaan parents kau kalau mereka tengok gambar ni?

Kau dah cantik dan manis bertudung..tapi sayang..perangai kau tak secantik dan semanis kau yang bertudung...

And just now..bila aku tengah khusyuk scroll Twitter..aku ternampak ni..apa kau nak cakap?



Aku nak cakap satu je.. BODOH..

Okay..Assalamualaikum...
posted from Bloggeroid

Tiada ulasan:

Jom Usharrrr

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...