19 Oktober 2014

Randomly motivation...

Asslamaualaikum..agak lama tak berupdate blog...well...this is just a simple update...

Kadang kadang dalam hidup ni kita tak tahu apa yang kita nak...ada orang dah tahu apa yang dia nak dalam hidup dia..ada orang yang jenis ikut je apa yang orang lain buat...tapi..jarang jumpa orang yang macam ni..

Setiap orang ada impian masing masing..cuma cara bagaimana kita nak capai impian kita tu..itu yang kita tentukan sendiri...mungkjn jalan yang kita lalui itu ada yang mudah,ada yang sukar..yang pasti..jika jalan yang kita lalui tu jalan yang sukar..pasti kita akan merasai kemanisan impian kita itu bila kita capai...kita akan lebih menghargai impian kita tu sebab kita dah bersusah payah untuk hadapinya...

Kadang kadang jugak..kita lihat hidup orang lain lebih mudah,lebih senang dari hidup kita..tapi anggap itu rezeki dia..kita tak tahu kesusahan apa yang dia kena lalui dan hadapi untuk dia dapat apa yang dia ada sekarang ni..

Jangan cepat berputus asa dalam mencapai impian kita...kuatkan semangat dalam mencapai impian kita...mungkin kita akan gagak dipertengahan jalan..tapi jangan patah semangat..jadikan itu pendorong kita...

Pilih sahabat yang betul dalam kita menuju cita cita kita...sahabat yang baik akan tak semestinya sentiasa menyokong kita...kadang kadang dia akan membangkang sebab dia tak nak kita salah dalam membuat keputusan..sahabat yang baik akan sentiasa memberi dorongan buat kita...bukan sekadar duduk sekadar melihat kita jatuh...itu bukan sahabat..itu gunting dalam lipatan...

Saat kita jatuh,bangun semula...bangkit untuk terus melangkah menuju ke impian yang kita bina selama ni..jangan hancurkan impian kita bila kita jatuh..manusia yang kuat akan terus melangkah walaupun jatuh tersungkur...

Walaupun kita merasa kita lemah..jangan tunjukkan pada orang...mana tahu..dalam diam ada orang jadikan kita sebagai contoh dalam hidup mereka..teruskan berusaha dan buktikan...anda juga mampu untuk berjaya...

Ps:sebenarnya nak buat entry lain..tapi tertaip motivational punya entry.. (motivational lah sangat kan...) hahahaha...
posted from Bloggeroid

Tiada ulasan:

Jom Usharrrr

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...