08 Mei 2014

Fantasi Tak Seindah Realiti....

Assalamualaikum...

lama tak berupdate..sebelum-sebelum ni aku ada jugak nak update...tapi..bila update..cuma dapat update separuh ja..lepas tu..terus tutup..hahaha..tak tahu kenapa..maybe sebab letih dan busy kot yang sebabkan aku cuma update separuh..ok..malam ni full update..

ok..based on title..just a simple update actually (i guess)...kita selalu membayangkan sesuatu yang bagi aku kadang-kadang berlebihan..and bila ia jadi realiti...kita kecewa sebab tak sama kita bayangkan...kenapa jadi macam ni? bagi aku..sebab kita terlalu bayangkan yang indah-indah ja..kita tak pernah bayangkan dugaan yang kita kena lalui untuk pastikan fantasi kita tu jadi realiti...

aku sendiri kadang-kadang bila nak tidur..aku akan bayangkan sesuatu untuk masa depan..aku bayangkan aku ada rumah, ada kereta, suasana rumah aku and macam-macam..even apa yang aku bayangkan tu lambat lagi nak jadi...tapi..dalam fantasi aku tu..aku tak pernah bayangkan dugaan yang aku kena lalui untuk pastikan fantasi aku jadi realiti...

aku rasa tak ramai manusia yang nak menempuh dugaan untuk berjaya..cuma..bagi aku...bila kita dah berjaya..baru kita tahu kemanisan kejayaan kita bila kita dah menempuh pelbagai dugaan... realiti tu akan jadi lebih manis bila kita berusaha sebaik mungkin untuk jadikan ia satu realiti...

Tiada ulasan:

Jom Usharrrr

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...