19 Disember 2011

Cara Pengguguran Bayi | Kejam !!!

Hari ni aku jumpa 1 artikel tentang pengguguran bayi..most yg buat pengguguran ni adalah remaja2 yg terlanjur dan x mahu bertanggungjawab...jom tengok bawah ni...




aku kesian tengok bayi2 yg x berdosa..yg remaja ni x berfikir...seronok je..pastu masing2 x bertanggungjawab...apa nak jadi la..sedar2 lah....

dan dalam Islam sendiri pun ada hukuman utk golongan-golongan yg berzina ni...

Surah An-Nur : 2
Bermaksud: Perempuan berzina dan lelaki yg berzina, hendaklah kamu sebat tiap2 seorang dr kedua-duanya seratus kali sebat; dan jgnlah kamu dipengaruhi oleh perasaan belas kasihan terhadap keduanya dlm menjalankan hukum agama Allah, jika benar kamu beriman kpd Allah dan hari akhirat; dan hendaklah disaksikan hukuman seksa yg dikenakan kpd mereka itu sekumpulan dr org yg beriman.
Sabda Rasulullah s.a.w
"Hindarilah zina sebab ia menimbulkan enam kesan buruk, tiga di dunia dan tiga di akhirat. Yang di dunia, zina akan menghilangkan kegembiraan, menyebabkan fakir dan mengurangi
umur sedangkan keburukan di akhirat nanti, zina menyebabkan pelakunya diazab, dihisab secara ketat dan kekal di neraka."
-Hadis riwayat Baihaqi

sumber : click sini..

2 ulasan:

Nunaayat berkata...

dah berzina...membunuh pulak...
berganda2 dosa....

roq berkata...

dafuq??!!

kejam la siot......huhu

singgah2 la sini :)

Jom Usharrrr

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...