24 November 2011

Suka pakai contact lens?? Tengok ni !!

Ok..di sebabkan bos aku x masuk ofis arini..leh la aku update blog...entry kali ni aku saja2 ja nak tulis..sbb aku baru blajar pakai contact lens..hehehe..btw..aku just pakai yg biasa..xda nak kaler2..aku x minat la nak pakai kaler biru, hijau, kuning, merah..malas...heheh..jom tgk bawah ni...



CANTIK kan??aku pun mmg suka..tp apa kesan dia ekk klu pakai lens lama2 or waktu yg x sesuai...

takut kan tengok jadi cmni...ok..kat sini ada beberapa pantang larang utk pemakai baru..
  • tangan mesti BERSIH masa nak pakai tu...cuci dulu tangan tu..takut ada kotor..sakit mata nnt...
  • paling lama pakai lense adalah 8 jam..paling2 maximum pun 10-12 jam..tp seeloknya biar la ngam2 8 jam...
  • bila nak bukak tu..simpan dalam bekas lense yg kedai tu bg...air cuci tu pun..tgk tarikh expired...igt tu...
  • jangan beli lense kat pasar malam...tu semua tipu..lense paling lama bertahan pun sebulan setengah..xda smpai setahun..tipu je tu..
  • n yg penting...bila dah pakai lens tu..jgn nak menggedik nak dekat ngn org yg merokok or g tolong org buat BBQ...sbb smua tu akan sebabkan mata korang jadi mcm kat atas tu..korang nak???
ok..thats all...tq...

4 ulasan:

Nurul ain berkata...

thats y tak berani pakai contact lens >,<
Inspirasi Nurul Ain

tomatoo berkata...

a'ahh betul tu.. kena rajin la klu nak pki lense..

sy da pakai dkt 6 tahun.. start 2006.. alhamdulillah x pernah berlaku benda2 x diingini.. sy pki yg clear je. yg colour x pnh pki pasal nt x nmpk keaslian mata kita.. hehehe..

kena pandai jaga n rajin bersihkan tgn bila pgg lense insyalah ok..

nikamir berkata...

takotnya tengok...
kalu nk pakai, mmg kena btol2 disiplin la ni...

Kami Cool

mary ann ;) berkata...

yg ori lagi bagus. ;)

Jom Usharrrr

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...