24 Julai 2011

Keli !!!

Salam...ok..last entry for this weekend sebab esok dah nak lek kampus...cuti den dah nak habes ni ha...esok ptg dah nak lek penang dah...ok...xmau ckp bnyk..xtvt hari last cuti mid sem...abg aku n abg ipar aku p menimba kat kolam belakang umah aku...kolam ni ha...


ni kolam dia...dalam masa sejam setengah ja dah kering dah kolam ni (tp xda la kering sgt)...abg aku n abg ipaq aku bukannya menimba..tp guna menatang ni...


hangpa semua nak tau dak??benda ni cukup banyak masalah sebelum leh cari ikan dalm kolam tu..tali putus la..apa la..sakit hati... yg turun dalam kolam tu abg n abg ipaq aku n anak menakan aku...dah mcm apa lg depa turun..aku x turun sbb kaki aku luka..takut kuman masuk (cewahhhhh)....


yg kecik 2 org tu cuma cari ikan kecik2 ja..cari sepat ronggeng ngn ikan selat...usaha pencarian ikan keli di giat dilakukan oleh 2 org insan ni...


kami yg mana x turun ni dok menjerit ja klu nampak ikan keli...ni ikan pertama yg berjaya di tangkap..xberat pun..sekoq ni cuma berat 2 . 4 KILO ja...


nmpak macam kecik ja kan..tp angpa x tengok depan2...mmg terkejut kot..ikan yg besaq2 ni dapat dlm 5-6 ekoq ja..yg lain dpt yg dekat2 sekilo sekoq...paling bnyk dapat sepat ronggeng la..ni ikan yg berjaya ditangkap la..


amacam??nmpak besaq kan??haha..ada lg ni...ada lg yg sama saiz ni...malam tu...mak aku cuci ikan tu..bakaq..cicah ayaq asam..my sis yg tolong bakaq kan..aku tolong makan ja...ni dia keadaan sebelum bakaq..



dah habes bakaq..makan time....cicah plak ngn ayaq asam yg memang sedap..abg ipaq aku yg sulung buat..mmg best..isi dia...fuhhhhh...lemak berkrim di sukai ramai...


amacam??hahaha..abes kami 1 family makan...buat 2 ekoq pulak tu yg besaq..mmg terbaik arrr....hahahah...ada lg ikan yg belum mati lagi tu..xtau nak buat masak apa plak...sapa nak??haha..k salam...

3 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

aduh, bestnyer.dahla aq lapar nih~~~ huhuu

ini aku... berkata...

sedap nak habaq kat ang...isi dia manis..lemak berkrim...cicah pulak ayaq asam yg masam2 manis tu..fuhhhhh

Tanpa Nama berkata...

bkn nk bg kt aku... :(

Jom Usharrrr

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...