10 Jun 2011

Review KL Gangster



Salam..ok...aku xmau cakap banyak...aku nak cita pasal cita yg aku baru tengok malam semalam (09/06/11) kat AEON Perda...cita KL Gangster...cita ni bagi aku memang terbaik..one of the best action movie kat Malaysia..based on this is my first commentary bagi movie Malaysia..aku akan cuba komen n puji skit2 tentang movie ni...ok..first of all...cita KL Gangster ni best...cuma dari segi jalan cerita dia..aku kurang paham...mungkin kerana aku kurang minat cerita aksi or ganas..aku kata jalan cerita xda...tp..aku try tny kawan2 aku..depa pun cakap yg jalan cerita x brapa jelas...even xda elemen percintaan...tai cerita ni masih kuat daya tarikan bila ada hero terbaik Malaya..ada Aaron Aziz, Zizan, Syamsul Yusof, Ady Putra...dengan 4 hero Malaya ni...memang cukup kuat daya tarikan untuk tarik gadis2 p serbu panggung...bagi yg laki pulak..aksi gaduh memang daya tarikan utama...okay..dari segi lain pulak...elemen kekeluargaan memang ada..namun x kuat...elemen keluarga yang sekejap2 cuma membantutkan jalan cerita..tapi masih dapat di fahami...


Syamsul Yusof

Aku xtau la..tiap kali ada scene mamat ni..aku rasa menyampah...sbb syamsul ni dia mcm berlagak dlm setiap lakonan dia..senang cakap dia kayu...dia cuma bersandarkan rupa ja..bakat hampeh...sorry to say...aku rasa Syamsul should follow his father...bagi aku..dia cuma layak jadi pengarah compared to actor...klu ada peminat syamsul yg marah aku..aku minx maaf...ni dr pandangan peribadi ...

Aaron Aziz

Macam biasa..lakonan Aaron Aziz memang mantap..xpenah mengecewakan aku...dia jadi romanticman ke,gangter ka..mmg mantap...apa pun..join la fb Aaron...fanpage yg lebih dari 700k ni...jom ramaikan lagi...

Zizan Raja Lawak
Even lakonan Zizan dalam filem ni xlama...sekejap2 ja..tp cukup memberi kesan...cukup lawak...dengan dialog2 yg cukup lawak n mimik muka...cukup best...tu ja..ni fanpage fb zizan

Ady Putra
Actually aku xda masalah apa dengan lakonan Ady Putra ni..cuma ada sedikit scene yg macam agak annoying bagi aku...bab adi Hisap rokok (Hisap ka)...bukan apa..just letak rokok kat mulut and bajet macam gangster..bukan apa..klu dah xmau cucuh api rokok tu..buang je la rokok tu...macam mencacatkan filem..maybe tu pendirian adi putra utk tidak hisap rokok..tp bagus la...

apa pun...entry ni just x formal...just for fun...nak tengok komen dari org yg berpengalaman dari abg nara kita ni..just click...for me 4/5 bintang..tq...

p/s : post ni bukan bermatlamat utk aku menjadi pengkritik dunia hiburan. :P

Tiada ulasan:

Jom Usharrrr

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...